Sušené slivky - nielen chutné ale aj zdravé

Sušené ovocie sa teší veľkej obľube. Sušenie je skvelý spôsob konzervácie ovocia a keď vás prepadne chuť na niečo sladké, ovocie je zdravou alternatívou všakovakých sladkostí. Či už máte radi exotickejšie sušené ovocie ako figy, datle a banán alebo skôr pre naše končiny tradičnejšie ako jablko, hrušky či slivky, určite si nájdete to svoje. A pri tom hľadaní odporúčame zvážiť hlavne slivky, ktorých výhody nájdete v tomto článku.

Sušené slivky okrem skvelej chuti vynikajú aj v zdravotných benefitoch, ktoré nášmu telu prinášajú. Obsahujú množstvo vitamínov a minerálov, ako napríklad vitamíny A, B, C, E a K, stopové množstvá mangánu, jódu, vápniku a zinku, ktoré sa sušením nevytratia. Tiež v nich nájdeme veľa antioxidantov, ktoré ničia voľné radikály v tele, čím zabraňujú poškodeniu buniek, a hlavne vlákniny.

No aké sú tie benefity? Už len hrsť sušených sliviek denne nám normalizuje srdcovú frekvenciu, krvný tlak, znižuje vysoký cholesterol, pomáha s chudokrvnosťou a obnovou pečeňových buniek, čím napomáhajú detoxikácii organizmu. Spomaľujú rednutie kostí, čo môže pomôcť ženám v prechode, tiež spevňujú nechty a vlasy a zlepšujú kvalitu pokožky. Vláknina podporuje funkciu čriev a trávenie, čiže sú dobrým pomocníkom pri zápche, ak ich ešte pred konzumáciou necháte odstáť v teplej vode.

 

slivky clanok susene slivky

 

Vďaka vitamínu C posilňujú imunitu, čo sa hodí najmä v tomto období. Priaznivo pôsobia aj na nervovú sústavu, vedia zlepšiť pamäť a udržiavať pozornosť.
Pomáhajú pri liečbe rôznych zápalov a slúžia aj ako prevencia proti zápalovým ochoreniam, cukrovke a zmierňujú menštruačné kŕče či príznaky predmenštruačného syndrómu.

Môžu pôsobiť aj pri chudnutí, keďže zlepšujú metabolizmus, pomáhajú odbúravať nadbytočný tuk a rýchlo zasýtia.
Vitamín A spolu s farbivom betakarotén obsiahnutý v slivkách je prospešný pre zrak, najmä pri prevencii chorôb podmienených vekom.

Avšak netreba to so sušenými slivkami preháňať – majú silné močopudné účinky a pri nadmernej konzumácii zaťažujú obličky, čím by ich mohli poškodiť. Inak sú vhodné takmer pre každého, či už pre diabetikov, celiatikov a v primeranom množstve aj pre tehotné ženy.

Tak čo? Presvedčil vás tento článok siahnuť pri ďalšom mlsaní po sušených slivkách? ☺

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie